Monday, July 25, 2011

almost done, YEAY!

On Sunday, went for breakfast dekat the usual mamak. Before we went out, I tolak la kain dekat panas sebab memang panas pon. Kain dah cam nak kering sebab I basuh on Saturday evening so tinggal nak angin² la bagi dia bau matahari. Boleh pulak time bfast, hujan tiba²..so terpaksa la basuh lagi sekali. While I settlekan kain, hubby fix kan blind and this budak kecik apa lagi, excited semacam la. At one point I geram betul sebab dia jatuh tersungkur sebab main bawah awning kain tuh. Dah merah dah dahi. Kesian tengok dia jatuh tapi geram sebab tak dengar cakap. Dah jatuh tuh nampak la muka blur² gosok² dahi dia..alaa..ingat balik terus kesian. Nasib tak kuat mana. Then break kejap for lunch at mom’s. The Queen aka granny was here since last Friday tapi semalam dia follow my cousin balik dah, so pergi la mengadap..nanti cakap sombong pulak :P Mom cooked delicious ayam masak lemak, sambal tempoyak dengan ikan bilis dan sup bayam. Mika pulak my mom masakkan sup ayam..baik nyeeee..love you mom :)

After lunch sambung balik to fix the curtains. We bought curtains yang length boleh alter. I'm not good when it comes to instructions, I lagi cepat pick up if orang tunjuk..so hubby had to do the reading and show me how to. Sebab dah ada blind, the curtains tak perlu la too thick. Dah almost done with Mika’s room except to paint, fix wall light, fix shelves and air-cond. Basically his furniture were mostly bought in IKEA, sebab some of the stuffs macam not that expensive and design pon cantik. With the limited budget in hands, we managed to come out with this..boleh la kan..kalau confirm boy lepas ni (walaupon macam memang confirm), they will share the room..senang.

...........


...........

.
..........


...........


...........


...........


...........


TADAAAA...

  mika looks happy dan seperti biasa terlebih excited

TROFAST toy storage series for his toys and whatnot and plan to add on more kot nanti for the 2nd one
 the bedframe is from the KRITTER's series
it came with one guard rail and we added another one

minum susu sampai ke atas kaki tuh
 we opted for the black TUPPLUR roller blind, length 200cm
key features for this blind: black out blind (main reason why we bought this)
and wall fitting for the blind cord; for increased child safety
 the curtain pulak murah je..GRÖNSKA PRICKAR curtains
tuh pon hari tuh I stumbled in one of the blogs I follow and asked for clarification
if you are reading this, thanks for the info dear

Alhamdulillah, one project is almost done. Basically I banyak refer to IKEA's website before I actually go and buy stuffs just to get rough idea and price quotation. Also hopefully the details provided above will be useful to you and it is not my intention to show off or whatsoever :)  Next project is lanai and also the 2nd room. Ada rumah memang macam ni kan, tak habis²..ada je benda nak buat kan. I wanna be a billionaire so freaking bad..

No comments: