Wednesday, April 15, 2009

Tagged by Afni

Mari membuat ini..di tag oleh Afni

Nama-nama timangan anda:
  1. Eeja – family members and close friends
  2. Fiza – Mostly colleagues & ex-colleages, orang baru kenal
  3. Fiz – only Faz calls me this..mungkin sebab nama kitaorg dekat² plus kami sangat close masa sekolah dulu..di mana ada Faz, di situ ade Fiz vice versa
  4. Fizzie – ni pon ada orang panggil masa sekolah rendah dulu
  5. Ja – di panggil oleh orang² tertentu seperti cousins saya..Ja..Kak Ja
  6. B – hubby panggil bila mahu meminta sesuatu atau nak bodek² or nak amik hati..suami saya sangat tidak pandai hal² romantic ni..huhuh
  7. Bebek – apekah??? Bebek adalah itik dan masa kitaorang gi Bali honeymoon dulu dia suka sangat panggil saya Bebek (kengkonon comel la) sampai la skrg ni..siannye di panggil bebek :P
  8. Rafiza – ada jer orang panggil saya dengan nama penuh dan formal begini
  9. Lastly, dlm family kitaorg ni cam pelik..suka panggil semua² “Dut”..hahaha..short form untuk badut..don’t ask me why kerana sudah menjadi kebiasaan dan akan kekal ke anak cucu
Anda seorang yang:
  1. Perfectionist – if buat satu benda mesti make sure benda tuh perfect..senget² ke tak boleh..mesti nak cantik..tapi bile dah xde mood tuh mmg malas nak amik kisah
  2. If saya nak, saya make sure saya dapat. If nak hari ni, hari ni gaks..cam akan cari way untuk mendapatkan sesuatu..by hook or by crook
  3. Fickle minded – what to do..i'm a Libran..if nak decide something cam susah, selalu kena mintak advise orang..if tak, tak terdecide la namanya pastu suka je tukar² decision. If nak mintak opinion saya, sorry wrong person..end up saya akan tanya awak balik..eheheh
  4. Boleh la dikatakan fast learner (bos cakap bukan saya okay..)
  5. Sangat alert of something and tak mudah lupa..semua benda pon saya ingat..dr zaman kanak² sampai la skrg. if orang tuh buat something bad kat saya, i'll remember it too till the day I die..
  6. tapi..on the other hand, saya tak suka revenge, tak mudah marah and forgiving. cuma senang marah kat hubby jer..pelik..kesian dia..selalu je kena marah tak pasal²
  7. Friendly – agak lar..depends on the feedback
  8. Optimistic – selalu memikirkan solution if ada problem rather than thinking about the problem
  9. Kurang suka memasak, kurang suka gosok baju dan benda² yang leceh
  10. Addicted to online shopping
  11. Addicted to Mika..hahahah
Aaaa..banyak lagi actually..if u really know me well, then you don’t need to read all these, betul tak? :P

Insan Teristimewa ?? Describekan Dia Terlalu Istimewa Dimata Anda:
  1. Parents – for taking care of me till now, provide me with almost everything, showering me with never ending love and of course, help out here n there..love u two so much
  2. Husband – semuanya istimewa, tidak perlu di elaboratekan di sini..nanti muntah darah pulak
  3. My son – the most beautiful thing that I've ever had. having you means the world to me. My heartbeat and of course my 2nd love..after your daddy lar
  4. My siblings – mestila istimewa dey all ni..my one n only bro n sis
  5. My family – we all sangat suka gathering²..so semua orang pon istimewa dan dut² juga
  6. My gurls – words cannot describe how important you gurls to me..no matter how far the distance is, then jarang jumpa semua but when we are together, we know that we were meant for each other..we know each other so well and selau jer cam tau² what's on each other's mind especially Ereen yang always sms bila I'm bout to sms her or the other way round. i love u all!
Lagu kesukaan anda:
More than words (no 1 song and 1st song played by hubby)

Makanan kesukaan anda:
paling suka Umi's daging masak kicap, tapi makanan kesukaan banyak..semua pon suka jer :P

Warna kesukaan anda:
I love lavender, pinkish color and since ada baby boy..i love baby blue too. Also I love striking colors..ehehe..colourful lagi bagus

Tiga benda yang mesti ada dalam beg anda:
Purse, pen, kunci rumah (takde kunci rumah meaning tak boleh lar masuk rumah, nanti kena panggil locksmith bukak pintu macam hari tuh T.T)

Kali terakhir masa anda menangis dan kenapa :
Hari sabtu lepas..hubby tak cakap thanks sebab masakkan dia bfast (masih patut cakap thanks ok walaupon masak maggi jer..), pastu comment this n that then dia cakap dia main² jer and he said I was being sensitive..amik kau..nangis emo² la saya..fyi, saya seorang yang tak suka nangis unless saya sangat marah and geram gile². tapi lepas tuh okay la balik..hubby pujuk..ehehe..Mika ni dia boleh gelak² senyum bila Mommy dia nangis..hadoi..lucu ke muka saya bila nangis? hehehe

Saya nak tag...
errr..takper la..nak buat buat la eh

2 comments:

dot said...

Ija..I really cherish the time when we're officemate & roomate..sungguh cool..Ingat lagik tak time you had to rescue me yg tersepit antara pintu depan and pintu grill..hahahaha...

raF|za said...

yeah, miss the old days kan? time² kat hsbc i rasa paling best. selalu jer ade activity menarik ;) double dates etc..heheh..haah, ingat. kelakar lar.i citer kat joe pon dia boleh ingat lagi..heheh..